Известие

Collapse
No announcement yet.

Подгревни свещи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Кой месец от 2001 - ва е произведена колата ти?
    Освен схемата, която съм постнал преди в темата има още една модификация, която е в сила от м. 02 2001.:



    Според тази схема връзката между ECU - то и релето минава през междинната букса D5, в която също може да е проблемът.

    ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 17:45 ----------

    На схемата междинната букса е означена като D5, но вероятно е грешка и става въпрос за D4.

    Ето така изглеждат буксата на ECU - то (M10 - A) буксата D4 откъм купето и буксата D4 откъм двигателния отсек:




    Това е съвсем друга схема,и не виждам пин 4.
    интересното при мен е че по талон колата ми е 140 коня а ECU то е за 150 коня,незнам дали има някакво значение изобщо.
    Last edited by RomeoJTD; d.m.y г., 20:02.
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

    Comment


    • #62
      Като разполагаш с двете схеми, ти си този, който може да каже, коя от двете е за твоя мотор, проследявайки на кои пинове на ECU - то е направена връзката с релето.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Като разполагаш с двете схеми, ти си този, който може да каже, коя от двете е за твоя мотор, проследявайки на кои пинове на ECU - то е направена връзката с релето.
        Тая букса D4 я имам но нея нито съм я проверявал нито съм я пръскал с контактен спрей,намира се точно над хидравликата и динамото навряна на терсене място и е хваната за двигателя - значи при мен ще минава управлението на релето през тази букса - сега идва неин ред и пак ще докладвам.Между другото весела коледа на всички колеги със Италианска душа
        Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

        Comment


        • #64
          Проверих и тази букса връзките ги има .
          Имам един въпрос, има ли значение какъв е номерът на релето защото оригиналния ми завършва на 018 а това което съм сложил в момента завършва на 015 ?
          Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

          Comment


          • #65
            Т.е - щом има междинна букса, за твоя мотор се отнася втората схема (последната).

            Не знам в какво точно се състои разликата между двете релета, но разликата в цените между двете е кажи речи х2

            http://www.axm-auto.com/index2.php?b...=21&subcat=175


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Т.е - щом има междинна букса, за твоя мотор се отнася втората схема (последната).

              Не знам в какво точно се състои разликата между двете релета, но разликата в цените между двете е кажи речи х2

              http://www.axm-auto.com/index2.php?b...=21&subcat=175
              Последният вариант е да пробвам със друго ECU само че незнам дали ще трябва и друг ключ тоест дали ще разпознае имобилайзера ?
              Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

              Comment


              • #67
                Друго ECU с твоя ключ няма да стане, освен ако не му е скопена функцията имобилайзер.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #68
                  Това е банално, но закарай колата в сервиз и кажи да я оправят. Не взимат милиони за такъв ремонт. Защото от свещи стигна до компютър и после е ред на нова кола .
                  За мен това е следващата стъпка, след като не можеш да се справиш.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Друго ECU с твоя ключ няма да стане, освен ако не му е скопена функцията имобилайзер.
                    Да и аз така си мислех,отказвам се вече от тоя подгрев писна ми да се занимавам с него,ако някой се сети нещо да пише.

                    ---------- Post added at 17:23 ---------- Previous post was at 17:22 ----------

                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    Това е банално, но закарай колата в сервиз и кажи да я оправят. Не взимат милиони за такъв ремонт. Защото от свещи стигна до компютър и после е ред на нова кола .
                    Във сервиза ми казаха те така си правят тия алфи ту се оправят ту им се развалят подгревите,говоря за сервиз на фият.
                    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                    Comment


                    • #70
                      Ако това, което са ти казали в сервиза наистина е вярно (въпреки че на мен ми звучи несериозно) и ако искаш да подкараш подгрева, има и вариант да го направиш да работи и без да се управлява от ECU - то.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                        Да и аз така си мислех,отказвам се вече от тоя подгрев писна ми да се занимавам с него,ако някой се сети нещо да пише.

                        ---------- Post added at 17:23 ---------- Previous post was at 17:22 ----------



                        Във сервиза ми казаха те така си правят тия алфи ту се оправят ту им се развалят подгревите,говоря за сервиз на фият.
                        Опитай и другаде. Чак така да си правят. Моя подгрев се повреди докато настройвах алармата и давах на контакт по 10-12 пъти . Понякога лятото, когато е много топло лампата не мига. Иначе си мига, не съм търсил проблема сериозно.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #72
                          Колега, имаш малка грешка с релето и меренето на пиновете.
                          На пинове 3 и 4 се управлява по "+" а управляващия минус идва на пин 5. Пин 1 е постоянен "-" към шаси (маса).
                          Та когато подадеш на контакт на пин 5 ЕКУ-то подава маса и на пин 3 идва +12 (акумулаторно) напрежение.
                          Дали релето ще щракне зависи от пин 4 на който се подава отново положително напрежение и спрямо вътрешната логика и пада на напрежение релето решава дали да щракне или не. Целта е примерно ако релето е окъсило, да кажем окъсила подргревна свещ или кабел, то спрямо напрежението на пин 4 ЕКУ-то решава дали да продължи с подгрева или да не го пусне и да запише грешка.
                          Общо взето грешката зависи от напрежението по пин 4. Когато напрежението падне достатъчно спрямо захранващото напрежение по пин 3, то релето се активира. Ако пада на напрежение стане достатъчно голямо на последния пин - обикновено под 10 волта, тогава ЕКУ-то решава, че има нещо нередно и преустановява подгрева - или въобще не го подава.
                          Теоретично (до сега не съм си играл да го потвърдя) ако закачиш с осцилоскоп въпросните пинове, то първо трябва да дойде напрежение до пин 4 и спрямо волтажа ЕКУ-то решава дали да подаде напрежение и/или маса на другите два пина, за да продължи с подгрева. Защото именно по този пин спрямо входното напрежение на ЕКУ-то се получава обратен сигнал за нещо нередно по трасето, защото това реле не мери всяка свещ отделно.

                          Щом се занимаваш с електронка, то предполагам имаш и осцилоскоп. Та закачи единия канал на пин-3 и другия на пин-4. Подай на контакт и виж по кой пин идва напрежение веднага. Съответно направи същото и с пин-5, където ще видиш ниско напрежение (маса).

                          По принцип има разлика в различните релета най-вече в пиновете на управлението им. За това може и да е съвместимо, а може и да не е съвместимо.
                          Last edited by BO; d.m.y г., 18:29.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Колега, имаш малка грешка с релето и меренето на пиновете.
                            На пинове 3 и 4 се управлява по "+" а управляващия минус идва на пин 5. Пин 1 е постоянен "-" към шаси (маса).
                            Та когато подадеш на контакт на пин 5 ЕКУ-то подава маса и на пин 3 идва +12 (акумулаторно) напрежение.
                            Дали релето ще щракне зависи от пин 4 на който се подава отново положително напрежение и спрямо вътрешната логика и пада на напрежение релето решава дали да щракне или не. Целта е примерно ако релето е окъсило, да кажем окъсила подргревна свещ или кабел, то спрямо напрежението на пин 4 ЕКУ-то решава дали да продължи с подгрева или да не го пусне и да запише грешка.
                            Общо взето грешката зависи от напрежението по пин 4. Когато напрежението падне достатъчно спрямо захранващото напрежение по пин 3, то релето се активира. Ако пада на напрежение стане достатъчно голямо на последния пин - обикновено под 10 волта, тогава ЕКУ-то решава, че има нещо нередно и преустановява подгрева - или въобще не го подава.
                            Теоретично (до сега не съм си играл да го потвърдя) ако закачиш с осцилоскоп въпросните пинове, то първо трябва да дойде напрежение до пин 4 и спрямо волтажа ЕКУ-то решава дали да подаде напрежение и/или маса на другите два пина, за да продължи с подгрева. Защото именно по този пин спрямо входното напрежение на ЕКУ-то се получава обратен сигнал за нещо нередно по трасето, защото това реле не мери всяка свещ отделно.

                            Щом се занимаваш с електронка, то предполагам имаш и осцилоскоп. Та закачи единия канал на пин-3 и другия на пин-4. Подай на контакт и виж по кой пин идва напрежение веднага. Съответно направи същото и с пин-5, където ще видиш ниско напрежение (маса).

                            По принцип има разлика в различните релета най-вече в пиновете на управлението им. За това може и да е съвместимо, а може и да не е съвместимо.
                            Уж стигнахме до извода, че схемата при колегата е тази последната, която постнах. Там няма вързан пин 4. Да не би вместо за пин 4 да говориш за пин 2?


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #74
                              Схемата трябва да е тази.
                              Attached Files
                              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                                Схемата трябва да е тази.
                                Според Elearn тази е валидна до м 01. 2001. На нея няма и междинна букса D4.
                                Колегата казва, че е проверил за наличието на въпросната междинна букса, което съвпада и с по-вероятната дата на производство.
                                Накратко - схемата му би трябвало да е следващата.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X